15 juni 2021 489 Ruud de Vos aan het woord: ‘Feiten en cijfers’ Vaak krijg ik de vraag waarom de werkzaamheden aan de kruising anderhalf jaar moet duren. Dat lijkt lang, maar dat is het niet, als je bedenkt dat we eerst alles[...] Lees meer...
8 juni 2021 318 de Grote Kruising Journaal – Heien In dit Grote Kruising Journaal vertelt Mark Vastenouw van Van Hattum & Blankevoort, hoofdaannemer van het project de Grote Kruising, hoe de werkzaamheden tot nu toe verlopen. Verder vertelt hij[...] Lees meer...
1 juni 2021 886 Openhartoperatie op de Grote Kruising: uitvoering loopt volgens plan door goed geolied team Een van de drukste kruisingen in de regio Rotterdam-Oost gaat op dit moment helemaal op de schop. De fundering van de Grote Kruising in de gemeente Krimpen aan den IJssel[...] Lees meer...
11 mei 2021 665 Ruud de Vos aan het woord: ‘Van klacht naar compliment in 3…2…1…’ In mijn vorige column voorspelde ik het al: het zou best eens mee kunnen vallen met de overlast tijdens de werkzaamheden aan de Grote Kruising. Gelukkig kreeg ik gelijk. Sterker[...] Lees meer...
6 mei 2021 867 Wanneer gebruikt u de wisselstrook en wanneer de bypass? In de praktijk zien we dat het voor automobilisten lastig kan zijn om de juiste rijbaan te kiezen als zij vanaf de Nieuwe Tiendweg naar de Algerabrug willen rijden. Wanneer[...] Lees meer...
20 april 2021 417 Waarom hangt de hoogtebalk van de wisselstrook (en bypass) zo laag? Wij kregen een aantal vragen over waarom de hoogtebalk van de wisselstrook en bypass zo laag/lager dan voorheen hangt. De hoogtebalk hoort al jaren op 1.90 meter hoogte te hangen.[...] Lees meer...